Jacy jesteśmy, czyli statystyczny uczeń naszego gimnazjum.
Uczennice realizujące ten projekt postanowiły poznać profil przeciętnego gimnazjalisty. Czas pracy nad projektem został prawidłowo zaplanowany. Zaangażowane były wszystkie osoby z zespołu. Dziewczyny zgromadziły informacje na temat budowy ankiet, korzystając ze stron internetowych i artykułów na ten temat. Szczegółowo opracowały każdy element ankiety.
Bycie ankieterką to dla uczennic sytuacja nowa i początkowo trochę krępująca. Bardzo ładnie przełamały bariery w tego typu relacjach społecznych. Największy problem i jednocześnie najtrudniejszy etap to analiza ilościowa ankiet.
Temu etapowi poświęciły najwięcej czasu. Efektem ich pracy była prezentacja multimedialna, ciekawa, przyjemna w odbiorze i bardzo pouczająca. Wyniki ankiety zaciekawiły obecnych na sali i czasami zaskakiwały. Uczennice pogłębiły swoją wiedzę na temat sporządzania diagramów procentowych w programie Excel, nauczyły się sporządzać wykresy o różnorodnych kształtach i wybrały do prezentacji te, które najlepiej pasowały do analizowanego problemu.
Uczniowie biorący udział w projekcie:
Aleksandra Flisiak
Patrycja Pastuch
Klaudia Stachowska
Opiekun:
Małgorzata Chaber