Moja miejscowość w liczbach, symetrii i stereometrii.

Celem projektu było rozwiązanie problemu: Jak wiele matematyki jest wokół nas,
w naszym najbliższym otoczeniu. Uczniowie po zapoznaniu się z tematem
i określeniu własnych predyspozycji przyjęli na siebie zadania do realizacji. Wszystkie osoby były zaangażowane i wykazały się kreatywnością. Szukali wiadomości
w różnych źródłach. Systematycznie pracowali nad zadaniami. W prezentację efektów zaangażowali się wszyscy, dbali o zainteresowanie słuchaczy, używali właściwego do tematu słownictwa.
Efektem pracy nad projektem: Moja miejscowość w liczbach, symetrii
i stereometrii były: plakat o Baniosze, samodzielnie zaprojektowany przez Karola. zawierający dane statystyczne dotyczące powierzchni
i ludności, wykresy, mapkę i zdjęcia obiektów charakterystycznych dla miejscowości. Estetyczny, przejrzysty plakat wydrukowany w drukarni był ciekawym efektem pracy nad jednym z celów projektu.
Prezentacja multimedialna przygotowana przez Andrzeja zawierała informacje dotyczące symetrii osiowej
i środkowej. To zagadnienie zostało zilustrowane samodzielnie wykonanymi zdjęciami. Zdjęcia potwierdzały istnienie symetrii
w przyrodzie i architekturze, wszędzie.
Trzecim elementem projektu było spojrzenie na budynek szkoły jak na zespół brył. Grześ i Tomek spróbowali odwzorować kształt szkoły i wykonali makietę budynku w skali. Do zrobienie makiety wykorzystali własnoręcznie wykonane graniastosłupy o różnych podstawach. Próbowali również policzyć pole powierzchni i objętość obiektu.
Wynik podali w przybliżeniu. Wykonanie projektu wymagało od uczniów pogłębienia wiedzy z różnych działów matematyki. Wywiązali się z tego zadania bardzo dobrze.

Uczniowie biorący udział w projekcie:
                                                  Karol Ciepieniak
                                                  Andrzej Kozicki
                                                  Grzegorz Sasanka
                                                  Tomasz Jastrzębski


Opiekun:
          Małgorzata Chaber

Administracja i moderacja strony: Anna Zięba Napisz do mnie